Most azért kezdtem újra, mert egyik közeli barátomat megfertőzte egy közös csaj ismerősünk a Neways nevű MLM csalással.
És bár eddig az összes mlmes ajánlatott visszautasította, most valamiért erre azt mondja, hogy: "a legjobb dolog, és van benne fantázia".
Elképesztő, bármit mondok neki, mintha agymosást végeztek volna rajta...sőt, azt végeztek...
Neki és nektek egy fordítás a wikipediaról
Tíz kritika
- Az emberek 99.9%-a, akik csatlakoznak MLM-cégekhez, sohasem profitálnak belőlük. A veszteségek olyan nagyok, hogy ezek a sémák nem nevezhetők legitim üzleti lehetőségeknek.
- Megnyerni a jelentkezőt a csatlakozásra, amelyikben gyakorlatilag mindenki veszíteni fog, csak becsapással lehetséges. A szervezők sosem mondják el az igazságot.
- A csúcson levők alapvető tényeket hallgatnak el az új tagoktól, mint pl. az átlagos jövedelem, a költségek, a fluktuáció aránya, és hogy milyen sok bónuszt kapnak ők ott fent. Nem mondják el, hogy honnan is jön valójában a pénzük, ami legtöbbször az oktató anyagok eladásából vagy más országbeli szervezésekből származik.
- Nagyon kevés terméket adnak el végfelhasználóknak. Azok, akik megveszik, inkább egy "üzleti lehetőség" miatt teszik ezt. Ezért ez az üzlet nem valódi direkt eladás (direct selling), hanem inkább egy hamis üzleti lehetőség reklámozása.
- Az emberek több mint 50%-a kilép már az első évben. Ezért pusztán a beszervezésből pénzt szerezni hosszú és költséges fáradozás. Amikor valaki elindul hálót építeni, már ő maga is egy hatalmas alsóvonal legalján van. Csak kevesen juthatnak fel magasabb szintre.
- Azon kevesek, akik a piramis csúcsán indultak, vagy az a néhány, aki felmászott a csúcsra, közvetlenül a legutoljára csatlakozott, veszteséget elszenvedő tagoktól szerezték a pénzüket.
- A motivációs előadások, könyvek, és kazetták egy titkos üzlet részei, amit a piramis szervezői futtatnak. A megvásárolt eszközök nem növelik a tagok esélyét a sikerre, mindez csak hozzáadódik veszteségeikhez.
- A tagok ezekkel az eszközökkel nem lesznek feltétlenül sikeresek az MLM-üzletben, inkább csak elköltik a pénzüket ezekre a dolgokra. Azt bizonygatják nekik, hogy sikeresek lesznek, és ez az üzlet nagy lehetőség a számukra, azonban ez mind hamis állítás.
- Ezek a sémák évente egyre több embert vonzanak magukhoz, de sokan ki is lépnek. Több évig működhetnek egy területen, mielőtt elindulnának más területek felé újabb embereket toborozni (telítődés). Ahogy a működésük hosszabbodik, egyre több embert ér kár.
- Az, hogy valami törvényes, még nem jelenti azt, pénzt lehet keresni vele.
Öt jellemző a termék alapú piramisjáték felismeréséhez
- A beszervezhető tagok száma korlátlan, végtelen láncot alkothatnak kiképzett és motivált tagok tagjainak a tagjai…..
- Előrejutás a többszintű „forgalmazó” hierarchiában csak új tagok toborzásával lehetséges, nem pedig kinevezéssel vagy előléptetéssel (mint a direkt forgalmazó cégeknél).
- A „fizess, hogy játssz” kiegészül az ösztönző vásárlással (az MLM megöli saját kisker piacát). Rendszeres időszakonként minimum vásárlás a termékekből és az oktatási eszközökből az előrejutás és a nagyobb bonus miatt. A leszakadó (breakaway) kompenzációs rendszer különösen kizsákmányoló.
- Az MLM cég több forgalmazói szintnek fizet jutalékot és bonust, mint az valójában indolkolt lenne. (több mint 5 szintnek) A hagyományos cégek 5 szinttel fedik le ezt a területet: branch, district, regional, national, and international sales managers.
- A cég eladásonkénti kifizetése a felső vonalnak egyenlő vagy meghaladja a személyenkénti eladást, ami inkább az újabb tagtoborzást ösztönzi, mint a kisker eladást. Jobban járok, ha új tagokat szervezek magam alá, mintha termékeket adnák el.
Ha mind az 5 feltétel megtalálható egy MLM-ben, akkor a tagok 99.9%-a elveszti a pénzét, ami rosszabb még a termék nélküli piramisoknál is, ahol „csak” 87.5-93.3%-os a veszteség.
Tipikus reklámfogások a beszervezős MLM-ben
A beszervezős MLM egy multi-level marketing program, amely jobban díjazza az agresszív beszervezést, mint a közvetlen értékesítést a valódi fogyasztóknak.
A beszervező MLM állításai | Az MLM-állítás kritikája |
Nagyszerű jövedelemlehetőségek. | Az MLM tagok 99%-a veszít. |
Mindenki csinálhatja, pénzt kereshet vele. | Csak a csúcson levők profitálnak belőle, az alattuk levők 99%-a pénzt veszít. |
Az átlagos jövedelmet magas jövedelemnek tünteti fel. | Az átlagos jövedelem bemutatása teljes félrevezetés. |
A kisker áron eladott termékek szép hasznot hoznak. | Piramison kívül ritkán adnak el terméket a magas ára miatt, azaz kisker forgalmazás gyakorlatilag alig van, így a kisker haszon szinte sosem realizálódik. |
Törvényes üzletként mutatják be, „nem piramisjáték”. | A termék alapú piramisjátékok a legszélsőségesebb fajtái a piramis-sémáknak, a legnagyobb 99.9%-os veszteségi rátával, ami rosszabb arány még a termék nélküli piramisoknál is! De még a szerencsejátékoknál is! |
Napi 1-2 órai munkával felépíthető a jogdíjas (passzív) jövedelem, ami nagyobb szabadságot eredményez, kiléphetsz a munkahelyről, több időt tölthetsz a családdal… | Rengeteg időt visz el a lemorzsolódó tagok folyamatos pótlása, sok új jelentkezőt kell megtéveszteni, hogy elhiggyék, ez egy jövedelmi forrás. A jelentkezők csak a felsővonal jövedelmét fogják hízlalni. |
A munkaerő piac-nem biztonságos, a részvénypiac még zavarosabb, az MLM nagyobb biztonságot és tartós jövedelmet ígér. | Az MLM rizikósabb, bármelyik részvénypiacnál vagy a munkaerő-piacnál. Összehasonlítva még a szerencsejáték is biztonságosabb befektetés. |
Ha nem lenne legális az MLM, már rég leállították volna. | A törvényi büntetés inkább reaktív (visszaható, utólag reagáló) a fehér-galléros bűnöknél és a fogyasztóvédelemnél, mint proaktív (megelőző). Amíg az áldozatok úgyszólván sohasem reklamálnak/panaszkodnak, a törvény magától csak nagyritkán csap le a legrosszabb piramis-sémákra. |
Bármelyik üzletbe időt és pénzt kell fektetni. (Néhány MLM tag többezer dollárt invesztál folyamatosan éveken keresztül, amíg el nem veszti minden pénzét.) | A legális direkt értékesítő cégek ügynökei nem mindig halmoznak fel raktárkészletet. Az ösztönző „fizess, hogy játszhass” vásárlás csupán álcázás a piramis-sémában. Nagyobb befektetés, nagyobb veszteség. |
Felhasználhatja az időt egyéb üzletépítésre, ez nem a hirtelen meggazdagodás útja, hanem normál üzleti program, ne várjon gyors sikert. | A szervezők úgy adják el a tagoknak a marketing tervet, mint egy üzletet, de úgy védik a tekintélyét, mintha direkt eladás lenne. A direkt értékesítő ügynök rögtön megkapja a jutalékát az eladás után, nem kell várnia hónapokig vagy évekig, hogy észrevegye, hogy a jutaléka meghaladja a költségeit. |
Nem szükséges az eladás! Elég alkalmazni a másolódás elvét. | Az eladás be is fejeződik az új tagok beszervezésével, akik folyamatos vásárlással „játsszák a játékot”. A beszervező nemcsak „másolódik”, hanem be is csap/ámít másokat! |
Az MLM a jövő! | Már évtizedek óta ezt mondják, de a részesedése a kereskedelemben kb. 1% lehet. Az MLM őshazájában, az USÁ-ban sem több ennél! |
Telítődés sohasem jön létre. A körforgás, mint bármilyen üzletben, realitás. A mi MLM rendszerünkben világméretű növekedés tapasztalható. Kapcsolódjon be az elsők között ebbe a nagyszerű növekedési lehetőségbe! | Az MLM termékek nagy részét a belépő tagok veszik meg. (Kevés hagyományos vásárló is akadhat.) Amióta az emberek észrevették, hogy a lehetőségek lecsökkennek minden új belépő „forgalmazóval”, a telítődés valóban fennáll, ezért megköveteli a szervezőktől, hogy újabb beszervezéseket indítsanak más földrajzilag távolabbi hely felé (nemzetközi szponzorálás). Igy az MLM rendszerek gyorsan átalakulnak Ponzi-sémává (sima pilótajáték), megkövetelve, hogy újabb piacokat vagy újabb termék részlegeket nyissanak. Az új tagok folyamatos belépése (pezsgése) megszokott dolog. |
Egy nagyszerű támogató csapathoz fogsz tartozni! | Néhány MLM/rendszer úgy működik, mint egy szekta, „velünk vagy ellenünk” mentalitással. Megfigyelhető, hogy milyen gyorsan kiközösíti a csapat a kilépőt, és azt, aki kedvezőtlen információt fedez fel a módszer törvényességét illetően. |
A legjobb termékeket fogod ajánlani az embereknek, amik elősegitík megőrizni az egészéségüket. | A termékek ügyesen álcázott közvetítő eszközök, amik a csereforgalmat szolgálják a termék alapú piramisban. |
Gyors ütemben nő az igény ezekre a termékekre, szinte magukat adják el. | A termékek eladása forgalmazók által vezérelt, nem pedig a piac által. A legtöbb terméket az új belépők veszik meg, hogy „előnyös helyzetben lépjenek be”. |
A termékünk egyedi és fogyócikk, ami tökéletes az ismétlődö eladásra. | Az MLM/termékek tipikus „szellemi bájitalok”. A titkos formulák csak elfedik azt a tényt, hogy drágák a termékek, ezért nem versenyezhetnek a normál piacon. |
Adj magadnak esélyt, hogy másolhatsz egy működő üzletet. Hozz 5 embert, aki megveszi a belépő csomagot, és továbbmásolják a sémát. Havonta rendelj termékeket és nemsokára nagy jutalékot is kapsz. | Ez az a módszer, ahogy az MLM rendszerek összehozzák a vagyont a csúcson lévőknek. Azok a jutalékok, ami az üzletük éltető eleme, a kezdő és a folyamatos „forgalmazói” vásárlásokból származik. Ha elvesszük a tagok vásárlási indítékait (kilépés a mókuskerékből), ezek a cégek úgy omlanak össze, mint a kártyavár. |
Az „eszközeink a sikerre”, verhetetlenek. Jelentkezz a szemináriumokra és a konferenciákra, vásárold a könyveinket és kazettáinkat, hogy sikered legyen ebben az üzletben. | A segédeszköz-üzlet piramis a piramisban. Ez az árnyék-piramis egy jövedelmező bevételi forrás azoknak a csúcson levőknek, akik ezekkel az „eszközökkel” biztositják az alsó vonaluk sikerét, akik igy újra áldozatokká válnak, amikor megveszik a motivációs anyagokat. |
Az MLM olyan mint a biztosítás, a befektetés, feltalálás, színjátszás ahol a kemény munkáért jogdíjas jövedelem jár az életed hátralevő részében. Fiatalon nyugdíjba mehetsz, utazhatsz, stb. | Az MLM több, mint hazárdjáték a jogdíjas jövedelemért, ez a „valamit a semmiért” csábítás lelkiállapota, az MLM/szenvedélybetegséget már megfigyeltek sok „valódi MLM hívőn”. |
Segíteni fogsz a barátaidnak és a családodnak, ha beszervezed őket az alsóvonaladba. | Inkább csak kizsákmányolod őket, mint segítenél rajtuk, más szóval elpazarlod a társadalmi tőkédet. |
anti_mlm ani-mlm anti-mulit-level_marketing anti multi level marketing anti-mulit-level marketing anti mlm multi level marketin multi_level_marketing multi-level-marketing MLM amway flp forever_living_products_neways_oriflame_avon multi-level_marketing pilótajáték hálózati_értékesítés hálózatépítő network marketing network_marketing múlti_level_márketing multi múlti level márketing il ferro il_ferro sunrider brókernet ökonet yess yess+ mlm MLM FLP Herbalife LRI MLM_women mlm multi_level_marketing multi-level_marketing blog blog.hu
Hozzászólások